Legenda je späť …..
Znovu ožívajú spomienky na dni plné slávy, legendárne Audi Sport quattro S1 je späť!
Po 25 rokoch Volker Gehrt skonštrouval presnú repliku súťažného automobilu – remeselníckym umením, s podporou moderných technológií a s obrovskou vášňou pre preteky automobilov.
Audi Sport quattro S1 patrí medzi najznámejšie rallye autá celej histórie automobilových závodov. Jeho koncepcia pohonu, výkon a samozrejme úspechy pilotov – Walter Rohl, Stig Blomqvist, Michele Mouton a Hannu Mikola – nezmazateľne vryli Audi quattro do pamäte všetkých fanúšikov rallye. Z 0 na 100 km/hod za 2,6 sekundy! Prvé rallye auto s trvale aktívnym pohonom všetkých štyroch kolies. To bola ikona.
Technika, ktorá inšpiruje aj dnes.
„Prvýkrát som videl Audi Sport quattro S1 v televízii pred 25 rokmi,“ hovorí 51-ročný majiteľ servisu Volkert Gehrt. Pri príležitosti 25.výročia svojej firmy si dal ambiciózny cieľ – postaviť repliku legendárneho športového automobilu.
Preteky s pamäťou
Na tomto smelom projekte začal pracovať spoločne s Rolandom Gumpertom, bývalým manažérom týmu Audi. Po ťažkom začiatku plnom hľadania – pretože po víťaznom automobile akoby sa zľahla zem – sa pustili do práce. Tri roky plánovania a rok tvrdej driny vložil do projektu celý tým lakovne v Nemecku. „Najväčšou výzvou bolo dostať Audi, čo najvernejšiu repliku originálu, späť na cesty,“ zdôrazňuje Volkert Gehrt. „Mnoho náhradných dielov už nie je k dispozícii – a nekúpite ich za žiadne peniaze.“
História sa opakovala
Inštinkt, vytrvalosť a dobré kontakty boli základom pri hľadaní plánov a dielov. Audi v roku 1985 použilo diely zo sériovej výroby. „Potrebovali sme tri celé autá Audi quattro z daného roku. Navyše sme museli zostrojiť celý rad dielov úplne od nuly,“ vysvetľuje Volker Gehrt. Na znovuzostavenie prevodovky sme sa museli vrátiť k rysovacím doskám bývalého konštruktéra Wernera Kuglera.
Retro s Hi-TEC.
Nalakovanie repliky Audi Sport quattro S1 predstavovalo celkom novú výzvu – alpská biela a HB žltá. Je vôbec možné presne skopírovať staré farby pomocou moderných technológií?
Špecialistom zo spoločnosti SPIES HECKER sa podarilo určiť pôvodné farby. S digitálnym spektrofotometrom ColorDialog Spectro a softvérom na vyhľadávanie receptúr CRplus našli presné odtiene podkladovej farbya pruhu v logu v kvalitnej novej sérii Permahyd Hi-TEC. Celá replika bola potom nalakovaná vodou reiditeľným podkladovým lakom Hi-TEC iba za dva dni. Nový systém zaistil rychlé a elegantné viacfarebné lakovanie. Stručne povedané, jedná sa o dokonalé spojenie histórie a modernej technológie. Vďaka tejto technológii je retro lak prakticky na neroznanie od originálu. Navyše pripojením čiarových kódov na jednotlivé diely bude možné rýchlo zistiť receptúru daného odtieňu.
Audi SPort quattro S1 však nie je určené pre múzeum. Súťažný pilot Walter Rohl ho vzal na skúšobnú jazdu po okruhu Sachcenring. Ďalšie závody na Nurburgringu a v San Marine sú už naplnované. Potom príde na rad Monte Carlo a San Remo.
Toto je príbeh s dobrým koncom, ktorý úspešne priviedol legendu späť k životu .
Technické údaje:
Audi Sport quattro S1 replika
motor: 5-valec s objemom 2100 cm3
výkon: 33O kW (560 koní) pri 7500 otáčkach
vlastná hmotnosť: 1085 – 1195 kg
maximálna rýchlosť: 220 km/hod
cena: na nezaplatenie a nie je na predaj